Journal CoverList of Articles in the APA 7th Referencing StyleAccessibility
Karanjakwut, C., & Sripicharn, P. (2024). Exploring the experiences, challenges, and perspectives in digital literacy training of older Thai EFL teachers with low digital literacy. Anatolian Journal of Education, 9(1), 81-96. https://doi.org/10.29333/aje.2024.916a

(ERIC, international database)
Link | Download
Karanjakwut, C. (2023). Instructional Toolkit for Outcome-Based Instruction on English Grammar of Thai EFL Students in the Thonburi District in Bangkok. English Language Teaching, 16(11), 45-56. https://doi.org/10.5539/elt.v16n11p45

(ERIC, international database)
Link | Download
Tiang-uan, A. (2023). Effect of Using Quizlet on Thai Students’ English Collocation Learning Achievement and Retention: A Study of a University in Thailand. International Journal of Education and Literacy Studies, 11(4), 24-30. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.11n.4p.24

(ERIC, international database)
Link | Download
Charunsri, K., & Sripicharn, P. (2023). Effects of Content and Language Integrated Learning (CLIL) Training Program on Thai Pre-Service Teachers’ Knowledge of CLIL Approach, CLIL Material Design, and CLIL Teaching. International Journal of Education and Literacy Studies, 11(4), 3-12. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.11n.4p.3

(ERIC, international database)
Link | Download
Tiang-uan, A. (2023). An Exploration of the Opinions towards the Use of the EWA Application for Improving English Listening Ability of Grade 8 Students at an English Medium Instruction School in Samut Sakhon Province. Parichart Journal, 36(2), 20-34.

(TCI 1, Thai database)
Link | Download
Karanjakwut, C., & Sripicharn, P. (2023). Effects of video-enhanced language teaching on the Thai EFL teachers’ low VBI competency. International Journal of Education and Literacy Studies, 11(3), 46-60. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.11n.3p.46

(ERIC, international database)
Link | Download
Songsiengchai, S. (2023). The perspective of pre-service teachers through synchronous learning according to coaching and mentoring: SAIFON Guidelines. English Language Teaching, 16(8), 146-164.

(ERIC, international database)
Link | Download
วาปี คงอินทร์, และผกาวรรณ ปราบมาก. (2566). การพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนวัดประดู่ในทรงธรรมโดยใช้การจัดการเรียนรู้เชิงรุกร่วมกับเทคนิค SQ4R. วารสารครุศาสตร์สาร, 17(1), 172-185.

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
Songsiengchai, S., Janjumratrat., & Chanthawong, N. (2023). Implementing augmented reality (AR) for improving EFL students’ English listening skills. American Research Journal of Humanities & Social Science, 6(5), 34-42.

(EBSCO Host, Google Scholar)
Link | Download
ณภัทรกฤต จันทวงศ์, ชลีกาญจน์ จันทจำรัสรัตน์, และสายฝน ทรงเสี่ยงไชย. (2565). การพัฒนาแอปพลิเคชันเกมคอมพิวเตอร์คำศัพท์ภาพสัตว์ทะเลภาษาอังกฤษชั้นประถมศึกษาบนมือถือระบบปฏิบัติการแอนดรอยด์. วารสารวิชาการ มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์, 14(2), 1-20.

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
สายฝน ทรงเสี่ยงไชย. (2565). การพัฒนาความสามารถด้านการสอนภาษาอังกฤษในศตวรรษที่ 21 ของนักศึกษาฝึกประสบการณ์วิชาชีพครูโดยใช้การสอนแนะและการเป็นพี่เลี้ยงตามแนวทาง SAIFON. วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา, 16(1), 176-211.

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
สุนารา ม่วงพัฒน์, ปัทมา วัฒนบุญญา, สายฝน ทรงเสี่ยงไชย, ถาวร วัฒนบุญญา. (2564). ศิลปะการแสดงบนฐานของเส้นทางประวิติศาสตร์เมืองสามหมอก กรณีศึกษา : หม่องส่วยยี. วารสารศรีวนาลัยวิจัย, 11(2), 77-85.

(TCI 2, Thai database)
Download
พัชรา เดชโฮม, กุลธิดา ทุ่งคาใน, แฝงกมล เพชรเกลี้ยง, นิรันดร์ สุธีนิรันดร์, ปัทมา วัฒนบุญญา, สายฝน ทรงเสี่ยงไชย, ถาวร วัฒนบุญญา, อมลณัฐ โชติกิจนุสรณ์ และ พีระพงษ์ กุลพิศาล. (2564). การพัฒนาศักยภาพแหล่งท่องเที่ยวเพื่อเพิ่มมูลค่าการท่องเที่ยวจากอัตลักษณ์กลุ่มชาติพันธุ์ของอำเภออู่ทอง จังหวัดสุพรรณบุรี. วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา, 15(1), 176-207.

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
Songsiengchai, S. (2021). The study of the effectiveness of coaching program for pre-service teachers to communicative listening-speaking skills. Advances in Language and Literary Studies, 12(2), 21-30.

(ERIC, international database)
Link | Download
Kong-in, W. (2020). Scaffolding technique: An approach to zone of proximal development for EFL learners. Journal of Educational Studies, 14(2), 25-32.

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
Karanjakwut, C. (2020). Intercultural communication on organisational values at Bansomdejchaopraya Rajabhat University through the lens of cultural dimensions. Phranakhon Rajabhat Research Journal, Humanities & Social Sciences, 15(1), 15-34.  

(TCI 1, Thai database)
Link | Download
Songsiengchai, S., Baikum, S., & Juarez, E. M. (2020). Developing and equipping effective English communication skills for non-native English students: Creating and nurturing English speaking environments. Journal of Humanities and Social Sciences, Bansomdejchaopraya Rajabhat University, 14(1), 266-287.

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
เฉลิมทรัพย์ กรัณย์จักรวุฒิ. (2563). การศึกษาปรากฏการณ์ด้านค่านิยมองค์กรของบุคลากรมหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยาผ่านมุมมองด้านมิติทางวัฒนธรรม. วารสารครุศาสตร์สาร, 14(1), 31-45.

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
Songsiengchai, S., Kewara, P., & Prabjandee, D. (2020). Tuning protocol (TP) for enhancing communicative language teaching ability in teaching practicum of pre-service teachers. NRRU Community Research Journal, 14(1), 82-96.  

(TCI 1, Thai database)
Link | Download
Oulis, S. (2020). How to succeed in learning English in the 21st century. Journal of Educational Studies, 13(1), 281-293.

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
ดวงเดือน โรจนการวิจิตร. (2563). การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านภาษาอังกฤษโดยวิธีการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร (CLT) ของนิสิตชั้นปีที่ 2 คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา. วารสารครุศาสตร์สาร, 13(1), 179-194.

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
Charunsri, K. (2019). The challenges of implementing content language integrated learning in tertiary education in Thailand: A review and implication of materials. Advances in Language and Literary Studies, 10(4), 125-129.  

(ERIC, international database)
Link | Download
Songsiengchai, S., Kewara, P., & Prabjandee, D. (2019). Preparation program for enhancing communicative language teaching ability. International Journal of Education, Psychology and Counseling, 4(31), 318-332.Link | Download
Karanjakwut, C. (2018). An investigation of linguistic and localised features of Thai in English writing on Facebook closed group. Advances in Language and Literary Studies, 9(6), 1-8.  

(ERIC, international database)
Link | Download
Kong-in, W. (2018). The implementation of ISSECI model for enhancing Thai EFL students’ intercultural pragmatic competence: Politeness strategies. Advances in Language and Literary Studies, 9(3), 34-42.  

(ERIC, international database)
Link | Download
Karanjakwut, C. (2017). The P3C2R+GIRD paradigm of creating a reading comprehension lesson for EFL students: From conceptual model to model lesson. Journal of Education and Practice, 8(32), 147-155.  

(ERIC, database)
Link | Download
Oulis, S. (2017). Opening up an opportunity for using English in the classroom. Journal of Educational Studies, 11(2), 205-220.  

(TCI 1, Thai database)
Link
Songsiengchai, S. (2017). The selection and implementation of teacher professional development: Coaching and mentoring in teaching approaches by using SAIFON model. Journal of Information, 16(2), 1-11.  

(TCI 2, Thai database)
Link | Download
Karanjakwut, C. (2016). The effect of computer assisted language learning on Thai students’ grammar learning achievement: A study of grade 10 students of a high school in Thailand. Journal of Educational Studies, 10(2), 25-40.  

(TCI 1, Thai database)
Link | Download
Kong-in, W. (2015). The perceptions of Thai EFL students towards English linguistic imperialism in Facebook context. Journal of Language and Linguistics. Department of Linguistics, Faculty of Liberal Arts, Thammasat University, 34(1), 94-112.

(TCI 1, Thai database)
Link | Download